Followers

Tuesday, September 6, 2011

Home » , » Honda Malaysia panggil semula lebih 40,000 kereta

Honda Malaysia panggil semula lebih 40,000 kereta


KUALA LUMPUR - Honda Malaysia Sdn. Bhd. (Honda Malaysia) akan melaksanakan ujian dan langkah pencegahan awal melibatkan kira-kira 40,456 unit kenderaan Honda yang dikeluarkan pada tahun 2006 hingga 2008.
Dalam satu kenyataan, Honda kini sedang memaklumkan para pemilik model kereta Civic model tahun 2006-2008, City 2006-2007 dan Jazz 2005-2007 di bawah kempen mengemas kini produk bagi melaksanakan langkah pencegahan daripada isu-isu teknikal yang tidak diingini di dalam unit yang terlibat.
"Ini adalah panggilan awal bagi dilakukan pemeriksaan dan penggantian, di mana kami percaya dapat mengekalkan prestasi produk yang terbaik bagi para pelanggan walaupun berlaku kecacatan," kata Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif Honda Malaysia, Yoichiro Ueno (gambar) dalam kenyataan yang dikeluarkan di sini semalam.
Yoichiro berkata, sebagai contoh, adalah dilaporkan unit bagi model Civic (16,537 unit) kemungkinan mengalami kebocoran minyak dari hos perantara stereng kuasa, yang disebabkan aliran air panas dan cuaca yang lembap, yang boleh menimbulkan isu-isu keselamatan di masa hadapan.
"Kesemua alat ganti dan caj buruh kerja-kerja berkenaan akan ditanggung oleh Honda Malaysia," katanya.
Sehubungan itu, ujar beliau, para pemilik model-model berkenaan dinasihati menghantar kenderaan masing-masing kepada pengedar Honda yang dibenarkan secepat mungkin sebaik mendapat notis berkenaan.
Bagi mendapatkan maklumat lanjut, para pelanggan boleh menelefon talian bebas tol Honda di 1-800-88-2020 atau melawati sebarang pengedar Honda yang dibenarkan.
Katanya, para pelanggan juga dinasihati membuat panggilan bagi membuat temu janji bagi mengelakkan tempoh menunggu yang lama. - Bernama

No comments:

Post a Comment

ShareThis

pop 1

Blog Archive