Followers

Wednesday, September 7, 2011

Home » » Bayar AS$1 untuk cerita jenaka

Bayar AS$1 untuk cerita jenaka



JASON SCHNEIDER (kanan) memegang papan tanda yang menyatakan orang ramai akan dijamin ketawa dengan cerita kelakarnya yang berharga cuma AS$1 (RM2.97) di taman awam Central Park, New York baru-baru ini.


NEW YORK, Amerika Syarikat (AS) – Seorang mahasiswa yang menganggur, Jason Schneider memperoleh pendapatan dengan mengenakan bayaran cuma AS$1 (RM2.97) untuk setiap jenaka yang diceritakannya, lapor sebuah akhbar semalam.
Schneider yang mengadakan persembahan lawak di taman awam Central Park di sini memperoleh bayaran sekitar AS$140 (RM418) selepas beraksi buat kali pertama selama enam jam pada April lalu.
Pemuda berusia 26 tahun itu mendapat idea unik tersebut setelah dia gagal untuk memperoleh pekerjaan di beberapa studio perfileman dan saluran televisyen utama AS termasuk Time Warner serta HBO.
Dia yang berdiri di Central Park sambil memegang papan tanda yang mengandungi mesej yang menawarkan jaminan ketawa kepada orang ramai yang mendengar ceritanya.
“Mengapa ikan jerung adalah haiwan rasis,” dia bertanya kepada beberapa orang yang menyaksikan persembahannya baru-baru ini.
“Kerana cuma spesies jerung putih diberi gelaran Great (besar),” katanya.
Schneider akan memulangkan semula wang pelanggan sekiranya mereka mendapati lawaknya kurang memuaskan. – Agensi

No comments:

Post a Comment

ShareThis

pop 1

Blog Archive