Followers

Sunday, May 20, 2012

Home » , , » Rahsia Ram Singh miliki misai 4.25m

Rahsia Ram Singh miliki misai 4.25m


Rahsia Ram Singh miliki misai 4.25m
Ram Singh Chauhan menunjukkan cara beliau menguruskan misainya, yang panjangnya 4.25 meter. - Foto ihsan BBC/Guinness World Records
Rahsia Ram Singh miliki misai 4.25m
Ram Singh Chauhan menunjukkan cara beliau menguruskan misainya, yang panjangnya 4.25 meter. - Foto ihsan BBC/Guinness World Records
NEW DELHI - Ram Singh Chauhan, 54,dari India bangga apabila diiktiraf oleh Guinness World Records sebagai individu yang mempunyai misai terpanjang di dunia - mencecah 4.25 meter.

Untuk memiliki misai terpanjang seseorang itu perlu mengamalkan lima petua – bermula pada usia muda, jaga dengan rapi, dapatkan sokongan keluarga, sanggup menghadapi rasa tidak selesa dan jangan jadi hamba fesyen.

Mengulas lanjut, Chauhan berkata, untuk menyimpan misai seseorang itu perlu mulakan ‘misinya’ sejak usia muda.

Chauhan menyimpan misai sejak1970.

“Misai cepat tumbuh dan panjang di usia muda dan apabila usia meningkat, pertumbuhan misai juga akan menjadi perlahan,” katanya.

Beliau juga tidak pernah memotong misainya. Hanya mengguntingsedikit dari semasa ke semasa agarkelihatan kemas di sekitar bibir.

Beliau juga mengambil masa sejam setiap bagi membersih dan menyikat misainya.

“Setiap kali saya cuci, isteri akan menolong dan saya gunakan minyak kelapa bagi penjagaan misai dan perlu cuci setiap 10 hari,”katanya dipetik laporan BBC.

Naib Presiden Janggut Dunia dan Persatuan Misai, Rod Littlewood berkata, orang yang membela misai perlu elak makan di khalayak ramai kerana ia sesuatu yang menyeramkan.

Tambah Chauhan, pada tahun pertama beliau sering bertengkar dengan isteri kerana terpaksa mengambil masa yang lama untuk bersiap, membasuh dan menyebabkan orang ramai memerhati caranya.

Isterinya tidak selesa pada mulanya tetapi apabila misai suaminya mula panjang, beliau mula rasa hormat atas komitmen diberikan suaminya.

Kini isterinya merasakan misai suaminya itu adalah sebahagian dari keluarga mereka dan sinonim dengan maruah.

No comments:

Post a Comment

ShareThis

pop 1

Blog Archive