Followers

Sunday, September 30, 2012

Misteri! Pak Haji Sudah Meninggal Dunia Muncul Di Kebun


Secara hakikatnya orang yang sudah meninggal dunia, tidak akan berada di dunia ini lagi. Apabila terputusnya roh dan jasad, maka orang tersebut akan berada dialam barzakh, maka terputus jugalah segala perhubungan kecuali 3 perkara yang ada disebutkan dalam hadtih rasulullah SAW. Kisah di bawah ini menceritakan tentang seorang wanita yang pernah berhadapan dengan situasi bertemu dengan orang yang sudah meninggal dunia. Jom baca kisah di bawah ini.

Friday, September 28, 2012

Jambatan Berhantu Yang Paling Seram Di Dunia!

Jambatan ini di dinamakan Jambatan Chenfu terdapat di Shonghai Chiena. Kretip atau uniknya jambatan ini kerana ia tersangatlah panjang dan seram. Kepada korang yang ada sakit jantung, lemah lutut, gout disarankan jangan tengok jambatan ni lama-lama takut akan mengigau malam. Serious ni!!!




 P.S / Kih kih kih memang tak lawak pun..saje nak tunjuk hantu senyum kt korang wakakakakakakaka...

Thursday, September 27, 2012

Pelik! Benarkah Lembu Ini Yang Paling Kecil Di Dunia?


Secara normalnya seekor lembu jantan dewasa sudah tentu mempunyai saiz yang agak besar. Namun di London terdapat seekor lembu yang dikatakan paling kecil di dunia. Seekor lembu jantan yang berusia 29 bulan dan berasal dari County Antrim, Ireland Utara ini telah diiktiraf sebagai seekor lembu terpendek

Tuesday, September 25, 2012

Kisah Benar: Jenazah Keluar Darah Tanpa Henti

Cerita ini bukan untuk mengaibkan sesiapa, akan tetapi boleh dijadikan sebagai teladan mahupun renungan. Secara fitrahnya, apabila kita hidup secara baik, maka kita juga mahukan pengakhiran dalam keadaan baik. Dalam erti kata lain, matinya kita biarlah dalam keadaan yang diredhai Allah SWT. Peristiwa yang ingin diceritakan adalah mengenai satu jenazah yang kira cukup aneh. Darah tak putus-putus keluar daripada seluruh tubuhnya. Tak tahulah kenapa.tapi dari sejak Allahyarham meninggal dunia, darah tak berhenti-henti keluar.


Allahyarham ini meninggalnya kerana sakit, bukan sebab kemalangan. Doktor pun mengesahkan tidak ada penyakit yang boleh sebabkan

siaran langsung kelantan vs arbil fc 25 september 2012

Siaran langsung Kelantan vs Arbil FC 25 September 2012 suku akhir 2 Piala AFC-Live Streaming

Kali ini pasukan The Red Warriors pula melayan kunjungan Arbil SC kelab dari Iraq di

Stadium Sultan Muhammed IV untuk aksi timbal balik suku akhir kedua Piala Konfederasi

Bola Sepak Asia (AFC CUP)

Terdahulu pada aksi suku akhir pertama yang berlangsung di Francouse Al-Hareeri Stadium

pasukan Kelantan tewas 1-5 dan ini memberi kelebihan yang agak selesa kepada Arbil FC

untuk mara ke peringkat seterusnya

Perlawanan yang akan bermula pada jam 8.45 malam ini akan disiarkan secara siaran 

langsung di televisyen menerusi TV1 RTM seawal jam 8.40 mlm dan live streaming di internet 

di url http://www.rtm.gov.my/tv1


Dalam pada itu,pengguna internet boleh melayari pautan alternatif lain untuk menonton 

perlawanan ini antaranya di url http://livestreamingnews.net  ataupun 


http://livestreamingtrc.blogspot.com

Saturday, September 22, 2012

Misteri Piramid Dasar Laut Di Jepun


Pelbagai persoalan tercetus tatkala melihat piramid berkenaan terus berdiri kukuh di dalam laut melewati masa dan zaman – siapakah yang membina piramid di dalam laut, untuk apakah ia dibina dan bilakah ia dibina? Mengapakah pembinaannya tidak dilakukan di atas daratan?

Bingung dengan pelbagai persoalan itu maka

Misteri Gua Kristal


Tergamam. Terpampan. Subhanallah. Dalam al Quran, aku tak ingat la betul-betul, tapi lebih kurang ada ayat yang berbunyi yang bumi ini diciptakan dengan disokong oleh pasak-pasak. Setelah beribu tahun lamanya, saintis barat baru-baru ini menemui sebuah gua yang letaknya jauh di bawah

Sunday, September 16, 2012

Misteri Terowong Jepun Di Kunak Sabah



Bagi penduduk Sabah, mungkin anda pernah mendengar tentang misteri terowong Jepun di Kunak Sabah. Kunak yang mempunyai kira-kira 62,000 penduduk dan merupakan daerah yang kaya dengan sumber marin seperti udang, ikan, ikan bilis dan ketam sama ada yang bersumber dari laut atau yang diternak dalam sangkar.
Kunak juga adalah antara daerah pengeluar rumpai laut di Sabah dan pengeluar ikan keempat terbesar. Nama Kunak memang agak jarang disebut dan masih ramai orang luar belum mengenali Kunak sebagaimana mereka mengenali Tawau, Semporna, Lahad Datu dan Sandakan walaupun semua daerah berkenaan berada di Pantai Timur Sabah.

Mungkin disebabkan kurangnya promosi dari

Saturday, September 15, 2012

Lagenda Naga Tasik Chini


Kisah naga terlalu sinonim dengan tasik air tawar kedua terbesar di Malaysia selepas Tasik Bera iaitu Tasik Chini.  Beratus tahun telah berlalu, namun lagenda ini masih terus melingkari penduduk setempat.

Gambar Sekadar Hiasan

Cerita Satu

” Peneroka Felda Chini 2, Bahasan Abdullah,51, berkata kewujudan naga di Tasik Chini memang benar kerana dia sendiri pernah melihatnya pada 1986.Walaupun mungkin ada menganggap apa yang dikatakannya itu sebagai dongeng, tetapi peristiwa yang berlaku dalam hidupnya membuktikan sebaliknya. “Ketika itu, saya mengangkat jaring ikan di kawasan Laut Gumum tetapi tersangkut ular besar di situ dan berhasrat

Kisah Paku Pontianak


pontianak
Cherita ni kawan dapat dari sepupu kawan kat Melaka, Kg. Gadek

kira-kira 4 minggu yang lepas … kesahihan yg tiada kepastian …..

Satu malam tu, adala sorang mamat sedang menunggu durian jatoh

disebuah pondok burok, tunggu punya tunggu maka ternampak lah dia satu

Friday, September 14, 2012

Kisah mayat keluar darah tidak berhenti


Diceritakan oleh Ustaz Nahrawi Marzoki

PERISTIWA yang ingin saya ceritakan adalah mengenai satu jenazah yang bagi saya cukup aneh. Darah tak putus-putus keluar daripada seluruh tubuhnya. Tak tahulah kenapa…. tapi dari sejak Allahyarham meninggal dunia, darah tak berhenti-henti keluar.


Allahyarham ini meninggalnya kerana sakit, bukan sebab

Thursday, September 13, 2012

Makhluk Terbang Seakan-akan Manusia Bersayap!


Makhluk terbang
CERITA makhluk seakan manusia mempunyai sayap sering kita dengar atau lihat melalui filem atau drama televisyen.Tetapi, seorang pengamal perubatan alternatif, Khairul Syakirin Abdul Wahab yang berasal dari Kemaman, Terengganu mendakwa pernah berjumpa dan berbual dengan makhluk seakan manusia bersayap.
Katanya, peristiwa itu berlaku tiga tahun lepas.

“Kejadian itu berlaku di Kemaman semasa sedang merawat seorang

Kain misteri jadi tanda tanya di Kedah

Kain putih yang tergantung di tepi pokok menjadi tanda tanya penduduk.
BALING - Penduduk setempat sekitar kampung di sini terkejut apabila melihat objek seakan-akan lembaga putih pada gambar yang dirakam skuad Sinar Harian yang datang membuat liputan di kampung itu, baru-baru ini.

Lembaga atau kain putih tergantung bersebelahan pokok itu menimbulkan

Tuesday, September 11, 2012

Misteri lembaga wanita dalam kereta Sinar Harian(Seram)


KULIM - “Cepat, baca surah Yasin!, ada benda sebelah aku ni,” jerit seorang rakan yang berada dalam kereta Perodua Kancil Sinar Harian cemas apabila merasakan ada lembaga wanita duduk di sebelahnya di bahagian tempat duduk kerusi belakang.


Kejadian itu berlaku Khamis lalu apabila wartawan Sinar Harian bersama seorang anggota polis berpangkat koperal dan seorang rakan melalui jalan Bukit Lengkok kira-kira jam 4 pagi, Khamis lalu.


Ketika melalui di satu selekoh dalam keadaan hujan lebat, semua mereka ternampak batu nisan setinggi setengah meter di tepi jalan tetapi masing-masing hanya diam dan tidak mengendahkannya.

Monday, September 10, 2012

GAMBAR: Haiwan Wajah Pelik

Haiwan Pelik
Mungkin gambar-gambar di bawah ini akan menimbulkan rasa seram dan menakutkan buat anda.

Tapi, anda jangan lupa pula kerana setiap makhluk yang ada di muka bumi ini dicipta dengan matlamat dan tujuan.
Jangan sesekali cuba melakukan sesuatu kepada

VIDEO JELMAAN MISTERI SEORANG GADIS DI STESEN KERETAPI...


Kali ini mari kita lihat sebuah video yang menggegarkan dunia maya. Sebuah video yang menunjukkan seorang perempuan yang dikatakan hantu dengan jelas, walaupun kebenarannya masih diragukan. Video ini memperlihatkan sekumpulan anak muda Jepun sedang menunggu keretapi di sebuah stesen sambil berbual, namun video tersebut berubah menjadi seram setelah seorang teman merasakan sesuatu yang ganjil. Dia pun menunjukkan tanggannya ke arah 

Sunday, September 9, 2012

Langsuir ditemui di Kulim Hi-Tech.


KULIM – Penduduk di Taman Kulim Perdana dekat sini digemparkan dengan penemuan lembaga wanita berambut panjang, serba putih yang sering bertenggek di palung air di selekoh masuk ke taman perumahan itu pada waktu malam.

Pekerja industri, Hamzah Mohamad, 32, berkata, dia pernah ternampak lembaga itu sekitar jam 1 pagi ketika dalam

Saturday, September 8, 2012

Gambar Seram Wanita Bertudung Di Jeti JTLM Pulau Tioman


Gambar seram seorang wanita bertudung berdiri di Jeti JTLM pulau tioman. Seorang Pegawai Penguat Kuasa Jabatan Taman Laut Malaysia (JTLM) di sini, tidak menyangka gambar yang diambil oleh rakannya ketika berada di Jeti

Tidak tahan diganggu hantu Kak Limah

MARANG – Berambut panjang dan kadangkala menutup kepala dengan kain batik, rupanya persis watak hantu Kak Limah dalam filem komedi Hantu Kak Limah Balik Rumah yang mencetus fenomena dalam dunia perfileman negara.

Kak Limah muncul di Marang. Itulah yang diperkatakan sebuah keluarga di

Kisah Seram Abang Polis


# sebelum melangkah lebih jauh adalah dinasihatkan kepada semua yang berumur 13 tahun ke bawah sila dapatkan nasihat atau tunjuk ajar orang yang lebih tua kerana cerita ini mungkin akan menakutkan anda..begitu juga bagi mereka yang lemah semangat mintak sape2 teman kan masa baca cerita ini.
Begini cerita nya :
Kejadian berlaku di sebuah

Rasukan Jelmaan Beruk Akibat Disihir


“Kakak nampak apa?”

“Di dapur, atas tangga. Ada seorang lelaki, tiada kepala dan dada. Yang ada cuma dari pinggang ke bawah berjalan keluar ikut pintu. Darah menitis di celah kelangkangnya.”

Malam itu malam jumaat. Semua pasangan suami isteri di kampung Pasir Pekan Hulu pasti sedang enak melayari hubungan suami isteri dengan posisi masing-masing. Tetapi lain cerita di rumahku. Perancangan intim ibu bapaku di malam itu terganggu oleh raungan kakak yang kedengaran seperti

Friday, September 7, 2012

Misteri Lagenda Lata Kijang Negeri Sembilan

Misteri Lagenda Lata Kijang Negeri Sembilan | Bagi penduduk Jelebu Negeri Sembilan khususnya sudah pasti mengetahui mengenai misteri lagenda Lata Kijang ini. Tempat ini merupakan tempat tumpuan orang ramai setiap minggu. Tetapi sebenarnya ia

Misteri jambatan bunian di Port Dickson kini terjawab


Dapat email dari member mengatakan di N9 menghala ke arah Port Dickson ,anda akan kelihatan 2 jambatan misteri yang dipercayai dibuat oleh makhluk tersebut. Jambatan itu dibina cukup sempurna dan tidak kelihatan cacat celanya.

Walaubagaimanapun jambatan itu cukup misteri apabila, jambatan yang anda lihat itu seolah olah

Rumah dijadikan tempat mandikan jenazah oleh makhluk halus

Sebuah rumah yang dihuni di Kampung Desa Penyayang, Sri Medan menghadapi situasi pelik dan takut apabila melihat sejadah mereka kerap kali dilihat terbentang dengan sendirinya.
Berhadapan situasi takut, pelik, tergamam seperti terjumpa dengan makhluk halus mungkin menyebabkan kita menjadi lemah semangat. Perasaan ini juga yang sedang bermain di fikiran empat sekeluarga yang

Lelaki Misteri Muncul Dalam Gambar ketika Umrah!



MISTERI.


Nampak lelaki berjubah hitam dan berselendang putih di belakang tu??


Ermm..sebenarnya gambar ni dah lama….mungkin anda dah

Betulkah Ular Raksaksa Muncul Di Sarawak ?

Betulkah Ular Raksaksa Muncul Di Sarawak ?

Seekor ular raksasa berenang di Sungai Baleh, Sibu, Sarawak. Sebuah gambar ular raksaksa dilihat berenang melenggak-lenggok di sebuah sungai tropis yang dikelilingi oleh hutan gambut. Ular berwarna hitam itu sangat besar, hampir memenuhi

Thursday, September 6, 2012

Jalan Paling Berhantu Di Dunia


Jalan berhantu banyak ditemukan di seluruh dunia, dari jalan berkabut Skotlandia dan jalan-jalan tersibuk di Hong Kong sampai jalan paling sepi di Amerika Syarikat. Jika korang lebih suka menghindari kejadian ghaib pada jalan ini, korang mungkin harus menemukan jalan lain untuk pulang.

Kisah Benar: Eksiden dengan Hantu


Kisah ini berlaku sekitar 2008.


Semua yang diceritakan ini adalah benar, tiada yang tak benar melainkan benar-benar belaka.
Aku masih ingat lagi. Masa tu tahun akhir degree. Aku dan member sekolej di Kelantan terpaksa transfer kredit ke another kolej di Kedah untuk

Lembaga ‘Misteri’ Di Kota Damansara?


KOTA DAMANSARA – Kegembiraan seorang penarik kereta yang mahu bersantai bersama rakannya untuk menonton perlawanan suku akhir Kejohanan Euro 2012 antara Jerman dan Greece tidak kesampaian apabila kereta Honda City dipandunya terbabas serta

Misteri Jalan Berpuaka Di Titi Haji Idris Kedah


Mungkin ramai mengenali atau pernah dengar tentang kejadian yang berlaku di jalan Titi Haji Idris ini, jalan yang dianggap keras kerana sering berlakunya kemalangan maut di laluan ini. Lihat sahaja keratan-keratan akhbar, banyak kemalangan maut yang sering berlaku di sini. Antara kisah-kisah yang pernah berlaku di lokasi ini ialah..

Cerita di bilik mayat


Satu kisah benar yang berlaku di sebuah milik mayat untuk sama2 diambil iktibar dari cerita ini.

Lebih kurang jam 3.30 pagi, saya menerima panggilan dari Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Klang, Selangor untuk menguruskan jenazah lelaki yang sudah seminggu tidak dituntut. Di luar bilik mayat itu cukup dingin dan gelap serta sunyi dan hening. Hanya saya dan

Seram! Pengalaman Ustaz Urus Jenazah Berdosa


Kisah ini adalah berkisah tentang seorang ustaz yang mengalami pengalaman ngeri dalam mengurus seorang jenazah lelaki yang baru meninggal dunia. Benar atau tidak kisah ini, hanya Allah sahaja yang tau. Apa yg lebih

Wednesday, September 5, 2012

Misteri Bunyi Cakaran Di Dinding Rumah!


Bunyian misteri atau gangguan sering menjadi satu igauan kepada kita semua. Bagi yang kuat semangat ia tiada masalah untuk menghadapinya. Namun bagi yang lemah sangat, ia sebagai satu cabaran untuk menanganinya. Terdapat sebuah kisah yang berlaku pada tahun 2006 dan ia tentang

Monday, September 3, 2012

Kepingan keju berusia 40 tahun dijual di Milwaukee



MILWAUKEE, Amerika Syarikat - Seketul keju cheddar yang berusia 40 tahun dijual sebanyak AS$10 (RM31.13) untuk setiap 28.34 gram (g), lapor akhbar dalam talian MailOnline kelmarin.
Keju itu ditemui seorang

Sunday, September 2, 2012

Rumah Api Berhantu Dengan Pemandangan Menarik Dijual RM499,698

The Point of Ayr Lighthouse merupakan salah satu tempat berhantu di Wales


Sebuah rumah api yang mempunyai permandangan yang cantik tetapi… ‘dihuni’ oleh hantu dijual pada harga RM499,698 atau £100,000.
The Point of Ayr Lighthouse, terletak berdekatan Talacre, di bahagian utara-pantai timur Walses telah dijual pada harga RM499,698. Pembeli di ingatkan dengan sejarah menara itu kerana banyak berlaku

Saturday, September 1, 2012

Misteri Kawasan Perumahan Di Kuala Lumpur


Seorang warga Singapura telah menyewa sebuah rumah di kawasan perumahan di Kuala Lumpur. Dia menyewa di sana kerana bekerja di KL. Namun setelah menetap di sana, dirinya sering diganggu oleh makhluk halus.
Terdapat suatu kisah di mana ada seorang lelaki dari Singapura menyewa sebuah rumah di kawasan

Subhanallah! Langit Runtuh di Garie, Australia


Satu kejadian yang amat aneh telah berlaku di Garie, Australia yang mana kelihatan langit telah dipaparkan seperti sedang runtuh. Gambar yang telah dirakam oleh David Dullaway pada tahun 2009 ini dikatakan diambil dengan secara tidak sengaja ketika

ShareThis

pop 1

Terpelik Di Rimba

Blog Archive