Followers

Friday, August 31, 2012

15 bangunan terindah di dunia


1. Burj Al Arab, Dubai, UAE





















Apabila 2 manusia paling kerdil bertemu

CHANDRA bersama Jyoti mempamerkan edisi terbaru Buku Rekod Guinness yang turut memuatkan nama mereka.


LONDON: Dua manusia paling kerdil di dunia dipertemukan untuk kali pertama bagi meraikan pertubuhan yang membantu mempopularkan ‘kelebihan’ mereka, lapor media semalam.
Lelaki paling rendah di dunia, Chandra Bahadur Dangi, 72, bersemuka dengan wanita paling rendah di dunia, Jyoti Amge, 18, sempena pelancaran edisi terkini buku

Thai cipta rekod mengurut dunia


BANGKOK - Seramai 641 tukang urut mengurut 641 orang secara serentak selama 12 minit di sini semalam sekali gus mencipta rekod baharu Guinness World Record.
Acara mengurut beramai-ramai itu dianjurkan Kementerian Kesihatan Awam Thailand bagi

Gunung berapi 140 juta tahun ditemui

GAMBAR yang disiarkan semalam menunjukkan tinggalan gunung berapi itu di Kepulauan Kwo Chai, Hong Kong.
HONG KONG - Sekumpulan ahli geologi Hong Kong semalam mendedahkan peta dan tinggalan gunung berapi gergasi yang meletus 140 juta tahun lalu.
Gunung berapi gergasi itu terletak di

Motosikal tandas bergerak sejauh 300 kilometer

SEORANG wanita menunggang motosikal tandas di Omiya, pinggir Tokyo kelmarin.

TOKYO - Syarikat pengeluar motosikal tandas di Jepun semalam menyatakan ia boleh bergerak sejauh 300 kilometer (km) jika diisi penuh dengan najis dan kumbahan haiwan.
Ia dianggap sebagai motosikal pertama dijana dengan najis sebagai

Thursday, August 30, 2012

Misteri Manusia Berketurunan Berkulit Biru


Ada beberapa kepercayaan kuni, kulit biru biasanya merujuk pada sifat dewa. Misalnya, Dewa Khrisna dalam kepercayaan Hindu. Atau, Dewa Mesir, Amon pun juga digambarkan berkulit biru.

Entah bagaimana, ternyata manusia berkulit biru benar-benar wujud, seperti

Gambar Paling Terkenal di Dunia Yang Tidak Sengaja Tertangkap Kamera


Jangan sampai kehilangan mood ketika bercuti. Itu biasanya dilakukan oleh jurugambar yang dengan sabar menanti moment semasa membidikkan kameranya. Namun, hal berbeza dilakukan oleh seekor tupai yang kemudian menjadi terkenal, kerana dia tiba-tiba

Kasihanilah orang ais ini…


Ini sempena perubahan klimate yang terjadi. Semakin panas dunia ini, semakin cepat mereka-mereka ini mencair. Ini bagi menimbulkan

Wednesday, August 29, 2012

Rumah Hantu Terbesar Dan Paling Seram Di Dunia


Rumah hantu merupakan sebuah tempat yang dibina untuk memberi peluang kepada para pengunjung merasai pengalaman seram. Walaupun pada asalnya rumah hantu ini dibina untuk sekadar hiburan sahaja, namun ada juga yang

Misteri Rumah Banglo Seksyen 2 Shah Alam

RUMAH banglo di Seksyen 2 yang dipercayai menyimpan pelbagai kisah misteri seperti yang didakwa para penyewanya.

INSIDEN menyeramkan ini berlaku kira-kira 10 tahun lalu apabila sekumpulan pelajar Universiti Teknologi Mara (UiTM) Shah Alam menyewa sebuah banglo berhampiran kampus tempat mereka belajar di Seksyen 2.
Rumah banglo dua tingkat itu mempunyai empat bilik, satu di tingkat bawah manakala tiga lagi di tingkat atas. Jarak kediaman mereka dengan

Misteri kesan tapak kaki melekat pada batu

Omar (kanan) menunjukkan kesan tapak kaki yang masih jelas kelihatan.


KUALA TERENGGANU – Bukan sesuatu asing bagi masyarakat di sini, apabila ditanya mengenai kesan tapak kaki manusia pada batu besar yang terletak di kawasan Tanah Perkuburan Kampung Maras, di sini, kerana ia sememangnya terselit sejarah dan cerita yang tersendiri.

Malah, kesan tapak kaki berukuran kira-kira 12 inci (0.3 meter) itu turut menjadi

Tuesday, August 28, 2012

11 ikan terpantas di dunia


1. Sailfish, max. recorded speed = 110 kilometer perjam














Keje Makcik Gosok Gigi Badak

Ada macam-macam pekerjaan di muka bumi kita ini, antaranya pelik-pelik dan jarang kita dengar.

Di bawah disertakan beberapa keping foto seorang petugas Zoo Shanghai di China.

Kerjanya dengar macam mudah,

Seram! Jelmaan Gadis Misteri Di Tasik Melati Perlis

Mungkin bagi penduduk di negeri Perlis mengetahui tentang kewujudan Tasik Melati ini. Jika anda menuju ke Perlis Indera Kayangan, jangan sekali-kali meninggalkan jadual untuk mengunjungi Tasik Melati. Ia sebuah tasik semula jadi mempunyai keluasan 6.4 hektar yang terletak kira-kira lapan kilometer dari bandar Kangar. Kalau berkunjung ke situ bersama keluarga, sebaik-baiknya pada sebelah

Monday, August 27, 2012

Imej Hantu Budak Secara Tak Sengaja Dirakam

HULL, England – Seorang pekerja pembinaan, John Fores, 47, terkejut apabila dia mendapati gambar yang dirakamkan menerusi telefon bimbitnya memaparkan imej hantu seorang budak lelaki.

Dia mendakwa, imej itu dirakamkan di bangunan

Sunday, August 26, 2012

(Gambar) Gaya Cikgu mengajar yang pelik di China



Berapa ramai cikgu cikgi kat Malaysia yang sanggup buat benda yang sama macam gambar kat bawah ni??? Berapa ramai yang berani angkat kerusi buat  pembaris, menari semasa

(Gambar) Sungai tercantik di Dunia



Cano Crystals, ia diiktiraf sebagai sungai tercantik di dunia.
Fakta ringkas: 
  • Cano Crystals terletak di hutan simpan Serrania de La Macarena, Colombia. Bagi yang tak tau Colombia tu di mana, ia merupakan negara jiran kepada Venezuela.
  • Biasanya,Cano Crystal adalah sama dgn

Saturday, August 25, 2012

Peraturan Seks Aneh 5 Buah Negara


Negara-negara berikut ini ada peraturan aneh tentang  seks jadi jangan coba coba kamu untuk melanggarnya sekiranya kamu berada di tempat tersebut dan tidak mahu di denda.
Jum tengok 5 Lokasi ini yang dikatakan mempunyai

Ragam peserta pertandingan muka terhodoh

WAJAH hodoh yang dilakukan seorang peserta wanita.



BILBAO, Sepanyol - Sejumlah peserta menghadiri pertandingan muka terhodoh di sini kelmarin.
Pertandingan itu dikendalikan oleh kumpulan yang dikenali sebagai rakan-rakan

Model cun Peraga kasut sejauh 2.819km

GAMBAR menunjukkan seorang wanita memperagakan kasut di Pelabuhan Darling, Sydney

SYDNEY - Syarikat dari Scandinavia, ECCO mencipta rekod dunia apabila model-modelnya berjalan sejauh 2.812 kilometer (km) untuk memperagakan kasut di sekitar

5 Jambatan Paling Menakutkan Di Dunia


Jambatan menjadi tempat yang gayat bagi seseorang yang takutkan ketinggian. Jadi kali ini, Melayukini akan berkongsi dengan anda 5 jambatan paling menakutkan di dunia. Jambatan ini merangkumi ketinggian yang sangat tinggi sehingga lebih tinggi daripada

Friday, August 24, 2012

Awek seksi Tangkap ikan layar gergasi di Hawaii

PALMER berdiri di sebelah ikan layar yang ditangkapnya 
di Kailua-Kona, Hawaii pada 18 Ogos lalu.

HONOLULU - Seorang wanita berusia 28 tahun, Molly Palmer menangkap seekor ikan layar seberat lebih setengah tan di Kailua-Kona di Hawaii pada 18 Ogos lalu, lapor agensi berita AFP semalam.
Ikan seberat 463 kilogram (kg) dan sepanjang 3.65 meter itu ditangkap semasa

Ikan paus muncul di tepi bot

KEPALA seekor ikan paus humpback muncul dekat seorang peluncur laut (kanan) di San Luis Obispo pada 18 Ogos lalu.

SAN LUIS OBISPO, California - Seorang jurugambar amatur, Bill Bouton merakamkan gambar kepala seekor ikan paus humpback yang muncul di

Thursday, August 23, 2012

Sungai Susu Wujud Di China?


Benarkah kejadian ‘sungai susu’ ni benar-benar berlaku? Apakah yang menyebabkan sungai berkenaan bertukar warna menjadi putih seakan-akan warna air susu..Haa, kalau nak

Pantau gunung berapi dari rumah pokok

BEBERAPA pelancong Amerika Syarikat berkunjung ke rumah pokok dekat bandar Banos pada Selasa lalu.

QUITO, Ecuador - Seorang warga emas, Carlos Sanchez membantu sekumpulan ahli volkanologi dengan memantau perkembangan gunung berapi Tungurahua dari sebuah rumah di atas pokok dekat bandar Banos.
Sanchez yang berusia 70 tahun menggelarkan dirinya

Wednesday, August 22, 2012

Dewan diperbuat daripada botol plastik

GAMBAR menunjukkan bangunan diperbuat daripada botol plastik di Taipei.

TAIPEI - Sebuah dewan pameran setinggi tiga tingkat di sini diperbuat daripada 1.5 juta botol plastik berbanding batu-bata dengan tujuan untuk meningkatkan kesedaran berhubung amalan kitar semula.

Bangunan itu yang dinamakan EcoArk berukuran 130 meter panjang dan setinggi 26 meter dibina oleh sebuah

Tuesday, August 21, 2012

Pokok Terbesar Dan Tertua Di Dunia (6 Foto)


 Ciptaan Allah mengatasi segala-galanya. Sebatang pokok yang dikenali dengan nama General Sherman Tree yang terletak di Taman Negara Sequoia, California ini merupakan pokok berbatang tunggal yang terbesar di dunia. Bukan itu sahaja, malah ia juga merupakan salah satu pokok yang tertua di muka bumi ini. Pokok ini mempunyai ketinggian 83 meter dan diameter batangnya ialah 11 meter. Usia pokok ini dianggarkan diantara 2,300 tahun sehingga 2,700 tahun. Jom lihat gambar di bawah ini.

Monday, August 20, 2012

Awek Rusia PC Fair yang Cun




Gadis Paling Ramping Di China

Tujuh gambar cun dan menarik Gadis China yang memakai Baju yang bertatahkan

10 gambar facebook timeline yang Menarik

Mungkin ramai diantara kita yang tidak berapa senang dengan kemunculan Facebook timeline..tapi hari ini anda semua mungkin akan tertarik dengan timeline setelah

Saturday, August 18, 2012

Gambar Hantu Paling Popular Hingga 2012


1. Hantu Budak Cina Tol Plaza

Ini ialah gambar yang diimbas dari sebuah akhbar cina tempatan sekitar tahun 2007/2008. Kami tidak pasti sama ada akhbar ini menyedari tetang imej kanak-kanak yang berbaju biru dan berseluar putih di bahagian atas bod hijau di sebelah kanan gambar. Gambar ini dikatakan ditangkap selepas sebuah kemalangan bas sekolah di sebuah plaza tol yang meragut nyawa pemandunya. Lagi 9 gambar selepas jump.

13 Tempat Paling Berhantu Di Malaysia


Anda mahu merasai sendiri berada di tempat-tempat yang paling berhantu? Terdapat banyak kawasan yang boleh dikategorikan paling berhantu di Malaysia. Ini mungkin kerana terlalu banyak kejadian-kejadian aneh yang berlaku

Monday, August 13, 2012

9 Fakta Bila Lelaki Memasak


Fakta Bila Lelaki Memasak Memang kebanyakkan chef-chef terkenal diMalaysia mahupun di dunia terdiri dari kaum lelaki. Tetapihakikatnyaumumnya kebanyakkan

Friday, August 10, 2012

Sukan - Cat olympics 2012

misi malaysia dalam sukan olimpik hampir berakhir .Tapi yang satu lagi belum

Jambatan Gantung tertinggi di dunia



 Pada 31 Mac, 2012. Jambatan gantung 'Aizhai' (jambatan gantung tertinggi di dunia), berketinggian maksimum 330 meter, dibuka kepada lalu lintas. Merangkumi lembah Dehang, jambatan ini telah dibina sebagai sebahagian daripada lebuh raya dari

Gambar Ikan Kerapu Gergasi di GEORGETOWN

Ikan kerapu gergasi sepanjang 6 kaki dan seberat 168 kg dijual pada harga RM7,560 di pasar Lebuh Cecil  Butterworth, Pulau Pinang. Ikan kerapu gergasi sepanjang 6 kaki dan berat 168 kg ditangkap di perairan Teluk Bahang pada

Thursday, August 9, 2012

Ular ada 7 kepala???


Gambar ular berkepala tujuh beredar di dalam Facebook baru-baru ini. Gambar ini dikatakan diambil sebelum Hari Raya Korban hari tu. Diambil oleh seorang pelombong di Maran.

Dikatakan juga saksi sempat mengambil gambar sebelum bertempiaran lari. Gaya-gayanya penampakan yang aneh seperti ini biasanya

Wednesday, August 8, 2012

Penemuan Tubuh Manusia Dalam Perut Ikan Jerung

Humphrey Simmons, sebuah pekerja bank telah berjaya menangkap seekor ikan jerung yang luar biasa beratnya jika dibandingkan dengan saiz ikan jerung berkenaan.
Ikan itu ditangkap ketika beliau dan rakan²nya iaitu Keith Fergusan dan Stanley Bernard pergi menangkap ikan di laut pada suatu pagi Sabtu.
Namun telah terjadi sesuatu yang sangat mengerikan apabila ikan jerung itu memuntahkan

Haiwan Pelik Seperti Cacing Ditemui

Sejak sebelum era dinosaur lagi satu spesis amfibia yang tidak berkaki hidup bebas di bawah tanah yang beriklim monsun di pedalaman utara India tanpa diketahui saintis. Sekumpulan saintis India yang menemui spesies baharu amfibia memberikan ia nama chikilidae setelah menggali tanah untuk mencari haiwan berkenaan di hutan selama lima tahun. Namun pada masa yang sama, ada juga yang menganggap ia sebagai

8 Gambar Mayat Terbiar di Gunung Everest




 Umum mengetahui yang Gunung Everest merupakangunung yang paling tinggi di dunia. Disebabkan ketinggiannya itu dan kecantikan pemandangan di situ (Pelangi Indah di Gunung Everest (LINK)), ramai pendaki di seluruh dunia cuba untuk menawan puncaknya. Dalam aktiviti penawanan puncak Gunung Everest ini lah, ramai pendaki yang kecundang dan mayat mereka dibiarkan sahaja di sana kerana

Kejadian Orang Makan Mayat Di Thailand

 Kejadian dikatakan berlaku di wilayah selatan Thailand yang telah lama bergolak, Mayat pula kemungkinan besar mayat orang Islam berdasarkan kain kapan dan keranda yang

Seni Yang Menggelikan…Patung Daripada Chewing Gum


 Di Belanda, hampir 3 ribu pelajar daripada 2 buah universiti bersama-sama mengunyah chewing gum untuk menghasilkan

Tuesday, August 7, 2012

Gambar kejam - Vietnam pecat askar seksa monyet

 HANOI - Sebanyak tiga askar Vietnam dipecat selepas beberapa gambar mereka menyeksa dua ekor monyet tersebar dalam laman sosial Facebook dan mendatangkan kemarahan orang ramai.

Akhbar People Army melaporkan, mereka yang berkenaan

Asrama Paling Kotor Di Dunia!

Sanggupkah anda tinggal di tempat sebegini? Jangan terkejut kerana sememangnya terdapat mereka-mereka yang ‘sangat selesa’ tinggal di kawasan ini.

Gambar-gambar ini merujuk kepada asrama pekerja lelaki di negara China. Bagaimana mereka mampu dan boleh

(Gambar) Sambutan Ketibaan Chong Wei Di KLIA Meriah

 Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) hari ini dipenuhi dengan peminat-peminat sukan tanah air yang sedia menyambut kepulangan wira negara, Datuk Lee Chong Wei.

Rata-rata peminat sukan tanah air telah mula membanjiri KLIA sejak pukul 4 pagi lagi.

Chong Wei yang tiba di KLIA pada jam 8.30 pagi itu disambut oleh

ShareThis

pop 1

Terpelik Di Rimba

Blog Archive